Poletování 2008

2.11.2008

Jojo. To není povzdech nad pomalu končící modelářskou sezónou, s kterou jsme se v hojném počtu přišli tradičně rozloučit na Dušičky, ale nový model Luďka Kubače. V neděli bylo počasí opravdu dušičkové, sice poměrně teplo, ale zataženo a mlhavo. I tak jsme si však pěkně polítali, viděli jsme let experimentální delty kolegy Bohouše Kocka z Heřmaňáku, upravený Mini Topaz Jardy Semráda, zkusili si, jak se s otočkou zahazuje házedlo Tomáše Winklera. Jen je škoda, že se už dny rychle krátí … (fotogalerie)

19.10.2008

Po krásném počátku týdne a nevydařeném prostředku konec vše napravil. Po oba víkendové dny bylo slunečno, vítr snesitelný, zima ještě taky, takže jsme si to ještě pěkně užili. Z fotek je patrné, jak pokračuje výuka, jak pan Janda st. všem ukazuje jak se má v 82 letech létat, i jak Ištvánkovci napravili zvýšeným nočním úsilím drobnou sobotní nehodu. Objevili se noví adepti modelařiny, se svým ultralightem přiletěl Martin Bór z Chocně, takže provoz na letišti jak má být.

28.9.2008

Poslední zářijový víkend se skutečně vydařil, takře jsme si opět po delší době užili krásného modelářského počasí. Za zaznamenání stojí např. visení Diablotina Luďka Kubače až do oranice, společný let starších dorostenců Sáši Pardubického a Václava Němce pod dohledem Milana Hanče s Bellancami, nebo několik úspěšných startů historické Citabrie na detoňák řízené jednokanálem Modela. Prostě opět dva krásné modelářské dny, loučili jsme se až po západu slunce …

25.5.2008

Jirka provětral SharpWinda, Roman Trenéra, přijeli potrénovat Štěrbovéstarší žák (75let) Saša. Chybka se přihodila Milanovi – Focke Wulf dolítal. Objevili se piloti motorových padáků a větroně. Prostě byla pohoda. Máme i novou ceduli kanálů a kolíčky.

10.5.2008

Užili jsme si dva pěkné májové víkendy. Sekáme, lítáme a je nám dobře … 

27.4.2008

V nemilosrdném rodinném souboji Ištvánků tentonkrát zvítězil ten mladší. Snad to nebude vítězství Pyrhovo 

22.4.2008

Roman Ištvánek zalétl novou stíhačku Twister. Napsal o ní: Výrobce MULTIPLEX, rozpětí 850 mm, délka 1 115 mm, hmotnost 1 300g, pohon dmychadlo DF 69RTR (46 000 ot/min) , motor Himax A2825–3600, baterie Li-Pol 3s Shark POWER 3700XP. 

20.4.2008

Dnešní skóre 2:2 znamená, že se 2 nové modely objevily (Zero a Piper) a 2 starší odešly do modelářského nebe. A to je pilotovali dva z nejzkušenějších – Milan Hanč a Jirka Janda 

13.4.2008

Konečně se počasí umoudřilo a vykouzlilo krásný nedělní den. Sice bylo třináctého, ale naštěstí to nemělo vliv na poměr vzletů a přistání. K pohodě přispěla i přítomnost zpřízněných duší (Semrádovi, Štěrbovi). Objevil se nový adept akrobatického létání s modelem Aliance. Největší novinkou však byl model Milana Hanče – traktůrková sekačka. Tím zřejmě končí turisticko-sekací fáze péče o letiště, teď už si budeme jen vozit pr..l. :-). (Jestli nám TO Milan půjčí).

5. a 6.4.2008

Stále to není díky počasí ta pravá modelářská pohoda. Ale jak v sobotu, tak i v neděli jsme pár kondičních letů dali. Představilo se např. Zero Jirky Jandy.

30.3.2008

Díky Račanským máme letiště vylepšené novým mobiliářem – stožárem větrného pytle a odpadkovými koši. (Tak už nemusíme použitá letadla nechávat povalovat na ploše  ). Bohužel i vítr chtěl demonstrovat perfektní funkci nového stožárku a svou silou nám poněkud znepříjemnil jinak pěkný den.

22.3.2008

7 statečných (dopoledne otec a syn Pokorní, odpoledne otec a syn Jandové, Milan Hanč, Jarda Semrád a Jirka Málek) zahájilo tradičně na 1.jarní sobotu 22.března modelářskou sezónu 2008. Stateční proto, že do takového počasí by ani psa nevyhnal ( 6 st.C, studený vítr 6m/s kolmo na dráhu, zataženo, chvílemi sněhové vločky. Ale holt vášeň je vášeň … Objevily se 2 zrekonstruované stroje – Rapír Jirky Málka a Espada pana Jandy staršího (dárek od syna Jirky k 82.narozeninám). Jarda Semrád představil nové éro Topaz – mini, které si postavil za pár večerů zmenšením z původního plánku. Každý jsme si dali spíše symbolický let, pokecali a uháněli do tepla (a na grog). Ale bude líp … (fotogalerie)

15.3.2008

František Pokorný st. zalétl nový model Aviatik D.I Berg. Je ze stavebnice firmy Horrido a má tyto parametry: rozpětí křídel: 1040 mm délka trupu: 855 mm hmotnost: 1530g motor: AXI 2826/10 baterie: 3S SharkPOWER 2500 XP 

24.2.2008

Krásné předjarní počasí vylákalo několik nedočkavců. Tomáš si přišel hodit házedlo, Luděk poštelovat dvouplocha a Roman provětrat dospělého větroně.

Pavel Račanský zalétl nové éro. Napsal o tom: Dnes dopoledne za vydatné pomoci mého mladšího syna proběhl úspěšný zálet nového modelu Fantasia. Model je vyroben z extrudovaného polystyrenu a jako stavebnici ho prodává firma JR-Models. Rozpětí 1100mm, délka 1100mm, váha mi vyšla necelých 800g. Pohon obstarává střídavý elektromotor BL 2215/20, vrtule 10×5, napájení Li-pol E-tech 2250 GP11,1V. Je to kus krásně upraveného polystyrenu, létá to skvěle...... 

1.1.2008

Na Nový rok 2008 se nás tradičně pár sešlo na 1.letošní poletování. Počasí bylo poměrně příznivé, tak jsme si dali pár kondičních letů převážně s elektrami. (Někteří i pár kondičních loků novoročního šampáňa). Fanda Pokorný nám předvedl, že se svým F3áčkem umí lítat i něco jiného, než ty svoje nudné stále stejné sestavy . Jelikož se nic nerozbilo, tak můžeme s heslem „Jak na Nový rok – tak po celý rok“ směle očekávat další krásnou modelářskou sezónu.fotogalerie